מייג'ור גרום: רופא המגפה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייג'ור גרום: רופא המגפה
Майор Гром: Чумной Доктор
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על דמויות קומיקס מייג'ור גרום
בימוי אולג טרופים[1]
הופק בידי פיודור קאן
ארטיום גברליאנוב
מיכאיל קיטאייב
רומן קוטקוב
תסריט ארטיום גברליאנוב
ולדימיר בסדין
עריכה אלכסנדר בוליאגין
שחקנים ראשיים טיכון ג'יזנבסקי
אלכסנדר סטייקין
ליובוב אקסיונובה
אלכסיי מקלאקוב
סרגיי גורושקו
דמיטרי צ'בוטאריוב
מיכאיל יבלאנוב
אנטון בוגדאנוב
אולג צ'וגונוב
מוזיקה רומן סליברסטוב
צילום מקסים ז'וקוב
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה באבל קומיקס
אולפני באבל
אולפני יאנדקס
Main Road Post
חברה מפיצה KinoPoisk
CTC
רוסיה-1
Walt Disney Studios
נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, קולנוע דיגיטלי עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 באפריל 2021[2][3]
משך הקרנה 137 דקות (גרסה קולנועית)
157 דקות (גרסה מורחבת)
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן דרמה ופעולה
תקציב 650,000,000 מיליון רובל
הכנסות 327,622,991 מיליון רובל[4][5]
סרט קודם מייג'ור גרום
סרט הבא מייג'ור גרום: המשחק
majorgrom.ru
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אחת מכרזות הסרט.

מייג'ור גרום: רופא המגפהרוסית: Майор Гром: Чумной Доктор) הוא סרט גיבורי-על רוסי, המבוסס על סדרת הקומיקס "מייג'ור גרום" מבית Bubble Comics, שנוצרה על ידי ארטיום גברליאנוב. את הסרט ביים אולג טרופים.

הסרט מהווה עיבוד לחוברת הראשונה "מייג'ור גרום. חלקים 1 עד 10" ובה מתואר מאבקו של הבלש מייג'ור איגור גרום באויבו הגדול, רוצח סדרתי המכונה "רופא המגפה", המציג עצמו כלוחם למען צדק חברתי. בדומה לכך, עלילת הסרט מתרחשת בסנקט פטרבורג, כשגבר עטוי במסכת רופא המגפות, הורג פושעים שנמלטו מעונש בעזרת כסף ומעמד גבוה בחברה. חוקר המשטרה איגור גרום צריך להתמודד עם אויב מסוג חדש, שצובר פופולריות בשל מעשיו נגד מערכת המשפט המושחתת. את הדמות הראשית גילם השחקן טיכון ג'יזנבסקי, במקום אלכסנדר גורבאטוב, שגילם את אותה דמות בסרט הקצר משנת 2017.

חיי היום יום בעיר סנקט פטרבורג משתנים באופן דרמטי עם הופעתו של אדם במסכת רופא המגפה. לאחר שהצהיר כי העיר "חולה במגפת הפקרות", הוא מתחיל ב"טיפול" והורג אנשים שבעבר נמלטו מעונש על פשעיהם בשל מתן כסף ושוחד ובעקבות מעמדם החברתי הגבוה. התושבים נסערים. כולם מתווכחים מיהו רופא המגפה - פרובוקטור או לוחם אידאולוגי למען הצדק. עם זאת, עבור מייג'ור המשטרה המנוסה איגור גרום ושותפו הטירון דימה דובין, רופא המגפות הוא בעיקר רוצח בדם קר שמוכרחים למצוא ולנטרל בכל מחיר...

צילומי הסרט החלו באוגוסט 2017 והופסקו, בספטמבר 2019 חודשו הצילומים בסנקט פטרבורג ותחילה הוא תוכנן לצאת לאקרנים במהלך שנת 2019.[6][7][8][9] ברם באוקטובר 2019 נודע שהסרט בשלבי צילומים ולא ייצא בתאריך היעד המתוכנן. הצילומים הושלמו לבסוף בדצמבר 2019.[10] הקרנת בכורה נערכה בקולנוע אברורה ב-25 במרץ והסרט יצא לאקרנים ב-1 באפריל 2021.[11] לעומת תקציב הפקה של 650 מיליון רובל רוסי הסרט הרוויח כ-327 מיליון רובל וגרם להפסדים ליזמים. הוא התקבל לרוב על ידי המבקרים באופן חיובי: בעיקר בשל איכות ההפקה הגבוהה, אך עם זאת, המבקרים ציינו לרעה את העלילה הקלישאתית והלא מקורית. כמה מהמבקרים טענו כי הסרט מכוון למסר נזיפה כלפי האופוזיציה הרוסית ושבחים למשטרה, אם כי לא כל המבקרים הסכימו עם דעה זו; היוצרים עצמם הכחישו את הטענות הללו במספר ראיונות.

הסרט זמין לצפייה מישראל בנטפליקס, מה־7 ביולי 2021 והיה לאחד הסרטים הפופולריים בשירותי הסטרימינג. ב-27 בדצמבר 2021 שודר גרסה מורחבת עם תוספת של 20 דקות על גבי שרתי KinoPoisk HD.[12][13] קדימון הסרט היה מועמד לפרס Golden Trailer Awards בקטגוריות המוזיקה הזרה בקדימון פעולה, קדימון עצמאי זר וקדימון פעולה זר הטוב ביותר. הסרט זכה בפרס "הבילוש הרוסי" בקטגוריית הסרט הבלשי הטוב ביותר.[14]

סרט המשך מתוכנן לצאת לאקרנים ב־2024 ושמו ״מייג'ור גרום: המשחק״. ב־2022 יצא לאקרנים סרט פריקוול על ילדותו של מייג׳ור גרום בשם ״גרום: ילדות״.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייג'ור משטרת סנקט פטרבורג איגור גרום רודף אחר שלושה שודדי בנקים כשהם עוטים מסכות בהשראת שחקני קבוצת ההוקי קרח 'מטאור' מסרט האנימציה הסובייטי "דסקית! דסקית!". הוא מצליח לעצור אותם, אך המרדף גורם נזק במרכז העיר. ראש מחלקת המשטרה, הגנרל פרוקופנקו, נוזף באיגור וכמעט מפטר אותו. זמן קצר לאחר מכן מתחיל משפטו של קיריל גרצ'קין, מעשירי העיר, שדרס ילדה למוות (ועוכב על ידי גרום עצמו). למרות הראיות נגדו, גרצ'קין מזוכה באופן בלתי צפוי, ולכן אחיה של הילדה חושד בבית המשפט בשחיתות. גם איל טכנולוגיות המידע סרגיי רזומובסקי, מייסד הרשת החברתית Vmeste וחברו אולג וולקוב, שגדל באותו בית יתומים כמו הילדה המנוחה, זועמים על החלטת בית המשפט. במקביל מופיעים באינטרנט סרטונים של איש אלמוני העטוי במסכת רופא מגפה ועטוי חליפת לחימה, שמבטיח "לנקות" את העיר מהנבלות. עם זאת, הרופא מבצע את רצח קיריל גרצ'קין, אותו הוא שורף חי בתוך מכוניתו. לאחר הרצח, אולג מגיע לרזומובסקי ומתוודה שהוא היה הרופא. רזומובסקי אינו מרוצה, אך מהסס לבגוד בחברו.

גרום, שהיה עד לרצח, מנסה לחקור אותו ולמצוא את הרופא, שנחשב בעיני רבים לגיבור ונוקם עממי. אך קצין שירות הביטחון הפדרלי יבגני סטרלקוב, שהגיע ממוסקבה, מסיר את המייג'ור מהתיק. במקום זאת, גרום והחניך דמיטרי דובין שהוקצה לעבוד עמו נשלחים לחקירת גניבת מקררים, אך גרום ושותפו, בניגוד למשימתם הרשמית, ממשיכים למעשה לטפל בתיק רופא המגפה, בניסיון לסחוט מידע מאנשים הקשורים למערכת עולם הפשע, אך ללא הועיל. בינתיים, גרום מציל נערה ממתפרעים במהלך מהומה בלילה, אך היא מתגלה כעיתונאית ובלוגרית בשם יוליה פצ'לקינה, שביימה את "המתקפה" הזו במטרה להתקרב לגרום ולגלות חומרים על פרשת הרופא במגפה, עבור הווידאו בלוג שלה.

בינתיים, הרופא רוצח קורבנות חדשים: ראשת הבנק שהונתה את הלקוחות, כמו גם בעל מזבלה המזהמת את האזור כולו, יחד עם כל משפחתו. דובין מעלה את התיאוריה שיש לצפות להופעה הבאה של הרופא בטקס פתיחת הקזינו, שם יתכנסו כל "המי ומי" של החברה הגבוהה בסנקט פטרבורג. גרום חודר למסיבת הפתיחה, שם הוא פוגש גם את פצ'לקינה ורזומובסקי, אך במקום הרופא האמיתי מופיעים שודדים חקיינים רגילים שפשוט רוצים לשדוד את העשירים. סרגיי רזומובסקי מנסה להניא אותם בהצעת כסף, אך בסופו של דבר בעניין מתדרדר לכדי לקרב בו גרום וסוכני שירות הביטחון הפדרלי שהגיעו, מכניעים את השודדים. גרום ורזומובסקי חדורים בכבוד הדדי בעוד גרום מסתכסך עם דמיטרי דובין, שהעביר את חקירת הפרשה לקצין הביטחון הפדרלי.

בעת חקירת העבר של מכרו החדש, איגור גרום מגלה כי רזומובסקי גדל באותו בית יתומים כמו קורבנו של גרצ'קין וכילד צייר ציפורים שנראו כמו מסכת הרופא. פצ'לקינה מודיעה למייג'ור על חוזהו של רזומובסקי עם חברת "הולט אינטרנשיונל" העוסקת בפיתוח נשק טכנולוגי. דווקא בהולט אינטרנשיונל נוצרו התלבושות והציוד של רופא המגפה. גרום מגיע לגורד השחקים של רזומובסקי ומאשים אותו במישרין שהוא רופא המגפה. סרגיי מבין פתאום שזה נכון: "אולג" היה רק כיסוי (על פי המסמכים הרשמיים, אולג וולקוב האמיתי מת במלחמה בסוריה). הצד האפל באישיותו משתלט. הוא מכה את גרום בראשו, לובש את חליפתו של הרופא ומשליך אותו ליד מקום הרצח הבא שלו. המשטרה תופסת את גרום וסטרלקוב מאמין כעת שהרופא הוא איגור גרום.

דובין ופצ'לקינה עוזרים לגרום להימלט ממעצר. הוא יוצא לקרב עם רופא המגפה, אך אוסר על חבריו לעזור לו בכך ואפילו נועל את דובין בארון. בינתיים, הרופא מפרסם סרטון חדש: הוא קורא לכל "העוקבים" שלו לצאת לרחובות עם נשק ולבצע לינץ' בכל מי שנראה להם כנבלות. בעיר מתחילות מהומות דמים ספונטניות. רזומובסקי מתוודה בפני איגור כי בדרך זו הוא רוצה להיפטר לא רק מפקידים מושחתים ומאנשים עשירים, אלא גם מהמהומות עצמן, שלדעתו הם חיקויים בלתי מוסריים: לדעתו, המדינה תיאלץ לשלוח כוחות ולהרוג אותם ואז רזומובסקי עצמו יוכל ליצור "פטרבורג חדשה". בין גרום לרזומובסקי פורץ מאבק, בו הרופא כמעט מנצח, אך דובין ופצ'לקינה מגיעים להציל את גרום. רזומובסקי מנוטרל ופצ'לקינה מספיקה לתעד את התפארותו עם חשיפת התוכניות בווידאו, מה שיוכיח את אשמתו של רופא המגפה וזהותו האמיתית. גרום, לעומת זאת, מצהיר בפני הרופא כי גם הוא רואה בעיות במדינה, אך בלתי מקובל לפתור אותן באמצעות רצח המוני.

בינתיים המהומות שוככות במהירות כאשר אוהדי כדורגל מתנגדים לפורעים ואחיה של הילדה המנוחה, שהולך להרוג את השופט ששחרר את גרצ'קין, מבין שהוא לא יכול להרוג אדם וחס על חייו. החיים שבים למסלולם עם לכידתו של הרופא בידי הסוכן סטרלקוב וגרום מבלה עם חבריו החדשים.

בסצנה הראשונה שלאחר הכתוביות, מתברר שסרגיי רזומובסקי הושם במרפאה פסיכיאטרית סגורה בפיקוחו של ד"ר וניאמין רובינשטיין, שמגלה עניין אמיתי במצבו הנפשי של סרגיי. "הצד האפל" שוב מדבר עם סרגיי ומבטיח ש"הם" ייעלמו במהרה מהדרך. בסצנה השנייה מוצג אולג וולקוב בסוריה ומתברר שהוא עדיין חי ורואה בטלוויזיה דיווח על מעצרו של חברו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות אודות הדמות
טיכון ג'יזנבסקי מייג'ור גרום חוקר במשטרת הפדרציה הרוסית שמקדיש את חייו ללחימה באי-צדק.
אלכסנדר סטייקין דימה דובין חוקר במשטרת הפדרציה הרוסית, שותפו של גרום.
ליובוב אקסיונובה יוליה פצ'לקינה עיתונאית
אלכסיי מקלאקוב פיודור פרוקופנקו מפקדו של גרום במשטרה
סרגיי גורושקו סרגיי רזומובסקי פילנתרופ, מייסד הרשת החברתית VMESTE / רופא המגפה
דמיטרי צ'בוטאריוב אולג וולקוב חברו מילדות של ראזומובסקי ומאבטחו
מיכאיל יבלאנוב יבגני סטרלקוב סוכן שירות הביטחון הפדרלי
אולג צ'וגונוב אלכסיי מקארוב
אנטון בוגדאנוב ראש כנופיה
קונסטנטין חבנסקי ד"ר וניאמין רובינשטיין הרופא החוקר את תיקו של רופא המגפה (הופעת קמע)

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ולדימיר בסדין, ארטיום גברליאנוב ואולג צ'וגונוב במהלך קידום הסרט בקומיקון רוסיה 2017.

זמן קצר לאחר הצלחת הסרט הקצר אודות מייג'ור גרום, שחקן הטלוויזיה אלכסנדר גורבאטוב הסכים לשוב ולגלם את הדמות גם בסרט באורך מלא. צילומי הסרט התרחשו בשנת 2017 בעיר סנקט פטרבורג, העיר שבה גם מתרחשים אירועי חוברות הקומיקס אודות מייג'ור גרום. זמן קצר לאחר מכן הופסקו הצילומים.[15] הצילומים חודשו בספטמבר 2019 ונערכו בשלל אתרים בעיר סנקט פטרבורג, אך עם צוות שחקנים חדש - באוקטובר 2019 נודע שגורבאטוב נטש את הפרויקט ובמקומו לוהק שחקן אחר לגלם את דמותו של גרום.[16]

לדברי המפיק גברליאנוב, הסרט שונה במעט מהקומיקס עצמו, כך למשל בקומיקס רופא המגפה מפרסם את רעיונותיו באמצעות מודעות פרסום, בסרט הוא עושה זאת באמצעות סרטונים ביוטיוב.[17]

בדצמבר 2019 אולפני באבל הכריזו שצילומי הסרט הושלמו לאחר 87 ימי צילומים.[18][19]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומן קוטקוב, ליובוב אקסיונובה, סרגיי גורושקו ואולג צ'וגונוב בהצגת קדימון הסרט. מאי 2020.

הטיזר טריילר הראשון לסרט הוצג במהלך קומיקון רוסיה, ב-30 בספטמבר 2017.[20] ב-22 באפריל 2018 פורסם שהסרט ייצא לאקרנים באוקטובר 2019.[21][22] הטיזר גרר ביקורות מעורבות.

לאחר שרוסקומנדזור חסם את טלגרם ברוסיה, פאבל דורוב ארגן פלאשמוב המוני: כל מי שרוצה למחות נגד חסימת טלגרם צריך לשחרר מטוס נייר לרחוב ב-22 באפריל 2018 בשעה 19:00. פעולה דומה מאוד בוצעה על ידי רופא המגפה עצמו, שדמותו בספר הקומיקס הוא דורוב. בטיזר לסרט הוא מוחה נגד השחיתות וחוסר החוק ברוסיה והמוחים היו אמורים לשחרר מטוסי נייר ברחוב בשעה 21:00.

בספטמבר 2019 נודע שהסרט נמצא בשלב הצילומים ברחובות סנקט פטרבורג והוא מבוים על ידי אולג טרופים (שביים את על הקרח).[1] הצצה ראשונה מתוך הסרט כללה פרטים שונים מתוך ההפקה שנחשפו בפני מבקרי קומיקון רוסיה באוקטובר 2019.[23] בפברואר 2020 באבל קומיקס פתחה חשבון אינסטגרם ייעודי לסרט לקראת פרסום חומרים נוספים מתוך הסרט.[24]

ב-27 במאי 2020 שוחרר הקדימון הרשמי הראשון ונודע כי הסרט ייצא לאקרנים בשנת 2021.[25][26][27] באוקטובר 2020, במהלך קומיקון רוסיה שנערך אונליין, נחשף קדימון שני לסרט, כמו גם תאריך יציאתו לאקרנים: 8 באפריל 2021.[3] בינואר 2021, התאריך הוקדם בשבוע והסרט מיועד לצאת לאקרנים ב-1 באפריל 2021. ב-23 בפברואר 2021 פורסמה כרזה סופית לסרט וב־1 במרץ 2021 פורסם הקדימון הסופי.[28]

לקראת יציאת הסרט לאקרנים הודפסה חוברת קומיקס בשם "מייג'ור גרום: רופא המגפה - רקע" (Майор Гром: Чумной доктор - Предыстория») ובו מסופר כיצד איגור גרום יושב במשרדו ובוחן חומרים מפרשת קיריל גרצ'קין, בנו של מיליארדר, שבעת נהיגה בגילופין דרס למוות ילדה בשם ליזה, אך חמק מעונש אחרי ששילם שוחד בגובה 5 מיליון רובלים. באותו הזמן, אלכסיי מקארוב, אחיה של הילדה המתה, יושב בביות ומתאבל. קול לא ידוע מספר על אוזלת ידם של השלטונות כלפי האנשים הפשוטים. גרום יוצא לביתו, בעוד קול ברקע מספר כיצד העיר פטרבורג התפצלה לשני ערים שונות: האחת עשירה ומפוארת, האחרת - אפלה ומלוכלכת. סרגיי רזומובסקי מאכיל חסרי בית במסגרת פרויקט שיזם בעוד הקול מספר כי המצב יכול להשתנות בזכות המתנדבים. גרום קונה שווארמה וממשיך בדרכו. רזומובסקי בחליפת רופא המגפה יושב על גג בניין זינגר במרכז העיר, הוא מכריז שהתעייף מלצפות בחוסר הצדק וכי הגיע הזמן לשינויים: זמנו של רופא המגפה.

תפאורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקומות שונים בסנקט פטרבורג צולמו בסרט, כמו ארמון השיש ששימש בתור המבנה החיצוני של תחנת המשטרה.

הסרט מתרחש בסנקט פטרבורג, ולכן הוחלט להתאים את העיר מעט לעלילה. אולג טרופים, במאי הסרט, הסביר בדיוק כיצד יוצרי הסרט עשו זאת, באופן הבא: "אנו מכירים את פטרבורג הקלאסית, בה יש הרבה אדריכלות בארוק ואדריכלות ארט נובו. זו העיר בה הייתה המהפכה והאדריכלות הסובייטית נטבעה בה בכבדות. אנו מכירים גם את הגנגסטרים הפטרבורגיים משנות התשעים עם רשתות החצרות האינסופיות. ועמדנו בפני המשימה לגבש איזו פטרבורג נציג. לכן, נטשנו לחלוטין את המורשת הסובייטית ואת מורשת שנות ה-90 והתרכזנו בחלק ההיסטורי, זה שלא עבר זמן, זה שיוצר את דמותה של פטרבורג כעיר ארמון מלכותית."

נוסף על כך, יוצרי הסרט, שינו את הטופולוגיה של העיר בסרט בהשוואה לפטרבורג האמיתית, כתוצאה מכך התברר שרחוב בולשייה מורסקאיה הופך לרחוב רדישצ'ב, רחוב ז'וקוב הופך לרחוב גלרנאיה ונבסקי פרוספקט נראה כאילו לא קיים בכלל. לדברי אולג טרופים, לא הייתה להם מטרה להראות את פטרבורג בדיוק כמו בחיים. לשם כך שרטטו היוצרים תוכנית גסה של סנקט פטרבורג, וסימנו עליה את המיקומים העיקריים של הסרט: אזורים עניים, תחנת משטרה, משרדו של רזומובסקי ודירתו של גרום ובמקומות מסוימים הם התווה תעלות ותעלות נוספות, אשר אינם נוכחים בפטרבורג האמיתית. זה נעשה על ידי מעצב ההפקה דמיטרי אונישצ'נקו. אונישצ'נקו היה מעורב גם בתכנון המיקומים עצמם, למשל, הוא הוסיף לרחובות פנסים ודוכנים עם שווארמה ופיתח תכנון של אזורים עניים, שם גרום מבקר לקבלת מידע על רופא המגפה. התסריטאי ארטיום גברליאנוב אמר כי כל הסטים הללו נבנו לחלוטין מאפס על ידי צוות הסרט. אולג טרופים התלונן על אי הנוחות של הלוגיסטיקה בעיר עבור צוות הסרט, וציין שזו הסיבה שהיה עליהם להכין את התפאורה בעצמם. הדוכן בו קנה גרום את השווארמה היה פונקציונלי לחלוטין, ואפילו האוכל (בצל, בשר ירוק, רוטב) היה אמיתי.

תחנת המשטרה הוקמה מאפס בבניין בנק ענק לשעבר בנייבסקי פרוספקט. הבחירה נפלה על הבניין הזה, מכיוון שהוא התאים היטב לתפאורה של הסרט, הוא היה ריק ומרווח מספיק וכל שנותר היה להוסיף שולחנות, מחיצות עץ ומשרדים. דירתו של איגור גרום לא הוצגה בקומיקס, ולכן הסרט נאלץ ליצור את דמותה. הם רצו להציג אותה באותה עת כיפה ומרופטת, אך עם זאת, לא להפוך את גרום ל"טמבל שחי בעליית גג עם חלון ענק". כדי ליצור את האווירה הנכונה בדירה, התמקדו המעצבים בסרטים "נהג מונית" ו"צורת המים". לצילומים הם חיפשו חדר מתאים בבית בסנקט פטרבורג, וכפי שהתברר, במרכז העיר יש באמת חדרים מתאימים עם חלונות עגולים ענקיים, אבל הכניסה פנימה הייתה בעייתית, מכיוון שלמישהו במקום היו דירות או משרדים יקרים, ולכן הוחלט לבנות תפאורה מאפס.

בניין Matrex בסקולקובו, שימש כמשרדו של רזומובסקי בסרט

משרדו של רזומובסקי נועד במקור להיות ממוקם בבית חברת זינגר, אך מאוחר יותר הוא הועבר לגורד שחקים בדיוני, שמראהו נכתב בהשראת מגדל המטריושקה בסקולקובו שבמחוז מוסקבה, כאשר חללי הפנים של סקולקובו הפכו למקור השראה לתפאורת משרדו של רזומובסקי. בנוסף, סצנת הצגת הרשת החברתית Vmeste, אותה ערך רזומובסקי, צולמה במטריושקה. דמיטרי צ'בוטארב, שגילם את אולג וולקוב, נזכר שהוא נדהם מכמה פרטים עובדו בנוף - הוא נדהם במיוחד מהעובדה שנוצר עיצוב מיוחד אפילו לתוויות משקאות וחטיפים במכונות האוטומטיות. מספר לא מבוטל של סצינות פעולה מתרחשות ברחובות שונים בסנקט פטרבורג, למשל, סצנת המרדף מתחילת הסרט צולמה בחמישה רחובות, כולל בכיכר הארמון. לטענת ארטיום גברליאנוב, היה קשה לצוות הסרטים לקבל אישור לצלם פיצוצים ויריות במרכז ההיסטורי של העיר, אך הם עדיין הצליחו להשלים את תוכניותיהם במלואן.

גרסה מורחבת[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הפקת הסרט נחתך חומר רב, שבסופו של דבר לא נכנס לגרסה הקולנועית של הסרט. היוצרים הביעו את רצונם ליצור גרסת במאי מורחבת לסרט, המכונה בצחוק "גברקאט" כשמו של המפיק ארטיום גברליאנוב ובאנלוגיה ל"סניידרקאט". גרסת הבמאי יכלה לראות אור רק אם הגרסה הקולנועית התקבלה היטב בציבור והצליחה כלכלית. הגרסה הקולנועית לא כללה כשש סצנות מרכזיות באורך כולל של כ-40 דקות. בפודקאסט בהנחיית הבלוגר אנואר טלגנוב (ANOIR), הודיע ארטיום גברליאנוב שבקיץ 2021 הוא יתחיל לעבוד על גרסת הבמאי של הסרט. מקור הכספים יהיה מימון המונים. בנוסף, המפיקים ציינו שהם רוצים להשלים בנוסף כמה סצנות לגרסת הבמאי.

ב-30 באוקטובר 2021 שוחרר טריילר לגרסה החדשה והוכרז שההקרנה תתקיים בשרתי הסטרימינג של KinoPoisk במהלך חופשת ראש השנה החדשה. הוכרז שהגרסה המורחבת תוסיף כעשרים דקות לסרט המקורי. מאוחר יותר נודע תאריך השחרור המדויק: 27 בדצמבר 2021.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייג'ור גרום: רופא המגפה
«Майор Гром: Чумной Доктор»
פסקול מאת רומן סליברסטוב
יצא לאור אפריל 2021
סוגה פסקול
הפקה ארטיום גברליאנוב עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית אלבומים של רומן סליברסטוב
מאיור גרום (סרט, 2017) מייג'ור גרום: רופא המגפה
(2021)
Grom: Boyhood
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

את פסקול הסרט הלחין רומן סליברסטוב, שהלחין גם את הפסקול לסרט הקצר "מייג'ור גרום".

רשימת הרצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. רכבת באש (Поезд в огне) בביצוע לוואן גורוזיה, 2:53
  2. הולך לחפש (Иду искать) בביצוע דלפין, 4:09
  3. הדחה (Импичмент), בביצוע מג'יקול, 3:46
  4. רכבת באש בביצוע Super Collection Orchestra, 3:36
  5. אני אוהב אנשים (Я люблю людей) בביצוע דלפין, 3:33
  6. בביתנו (В нашем доме) בביצוע אנטוחה МС‏, 5:00
  7. חזק יותר (Сильнее) בביצוע Super Collection Orchestra, 2:26
  8. חתיכת מהחיים (Кусок жизни) בביצוע אקווריום, 4:38
  9. אני צועד במוסקבה (Я шагаю по Москве) בביצוע ניקיטה מיכאלקוב, 2:09
  10. לנקות את העטיפה (Плёнку перемотай) בביצוע קאסטה, 2:13
  11. אני יודע מי אתה (Я знаю, кто ты) בביצוע Super Collection Orchestra‏, 4:19
  12. חיוך (Улыбка) בביצוע קלרה רומיאנובה, 2:05
  13. שינויים (Перемен!) מאת להקת "קינו" וויקטור צוי, 4:43

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות חיוביות מעורבות בעיתונות הרוסית.[29][30][31] כאשר מגזין Kanobu פרסם ביקורות חיוביות,,[32] יחד עם אתרי אינטרנט רוסיים שונים בתחום הבידור והקולנוע כמו "עולם הפנטזיה",[33] רוסיסקאיה גאזטה[34], TASS,[35] TJournal,[36] DTF,[37] "איגורמאניה",[38] Elle Girl,[39] RBC daily.[40]

מגזין "אפישה" היה נייטרלי בביקורתו[41] והסרט זכה לביקורות מעורבות באתרים כמו film.ru‏[42] ו-TimeOut‏.[43] אך עיתונים כמו "העיתון העצמאי",[44] מהדורת הקולנוע של Mail.ru‏,[45] אתר InterMedia[46] ו-Meduza, בקומרסאנט למשל פורסמו שתי ביקורות שונות, עם דעות מנוגדות לטוב ולרע[47][48] ובסך הכל, רוב הסוקרים ציינו בחיוב את התוצאה הסופית של הסרט, האפקטים המיוחדים ואיכות המשחק - לרוב הם ציינו את עבודתו של טיכון ז'יזנבסקי בתפקיד הראשי. "גם גרום עצמו וגם המתלווים אליו, עמיתים, חבריו והאנטגוניסטים, במילה אחת, הכל התגלה כמוחשי, חי ומואר", מציינת מרים גריגוריאן בביקורתה במגזין "Kanobu". מבקרים רבים ציינו במיוחד את האווירה של פטרבורג דמיונית שנוצרה הסרט. "'מייג'ור גרום: רופא המגפה' מתרחש באופן מושלם לא רק במרחבים עירוניים, אלא גם במיתוסים עירוניים מודרניים", כותב המבקר וסילי סטפאנוב.[48]

חלק מהביקורת השלילית לסרט נבעה בעיקר מהרקע המוסרי של הסרט, אשר מבקרים רבים ראו כיצד הסרט מרעיף שבחים על המשטרה הרוסית (בדמותו של מייג'ור גרום) ותוכחה כלפי האופוזיציה הלא-מערכתית הרוסית (בדמותו של רופא המגפה). אנטון דולין באתר Meduza הצהיר: "אם הכותבים ינסו לשקול ברצינות את מצב הרוח של האוכלוסייה בשנת 2021, הגיבור והאנטגוניסט היו מחליפים ככל הנראה מקומות"[49]. "סצנות המהומה העממית נראות מעצבנות במיוחד: המשטרה שמנסה להציל את העיר מעוררת אסוציאציות כואבות מדי עם מי שהיו ברחובות אותה פטרבורג לפני זמן לא רב או אותה תקרית של בעיטה בבטן של אישה מבוגרת ו[אותה משטרה ש]גררה אנשים אקראיים לזינזאנות" כותבת קלרה חומנקו ממגזין TimeOut.

פריקוול והמשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2022, יצא סרט פריקוול על ילדותו של מייג’ור גרום, בשם ״גרום: ילדות״.

הפקת סרט המשך בשם מייג'ור גרום: המשחק, החלה בינואר 2023. הסרט מתוכנן לצאת ב-2024.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים רשמיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 «Майор Гром: Чумной Доктор» сменил режиссера
  2. ^ קדימון הסרט השני
  3. ^ 1 2 «Майор Гром: Чумной Доктор» выйдет 8 апреля 2021 года. Посмотрите новый трейлер!
  4. ^ Майор Гром: Чумной Доктор‏, Ekinobilet.fond-kino.ru
  5. ^ МАЙОР ГРОМ: ЧУМНОЙ ДОКТОР,‏ kinobusiness.com
  6. ^ הצהרת הבמאי בחשבון האינסטגרם שלו
  7. ^ הצהרה באתר VK (ברוסית)
  8. ^ Майор Гром: Чумной доктор — тизер
  9. ^ Стала известна дата выхода фильма "Майор Гром: Чумной Доктор"
  10. ^ Брови и шаверма: Что мы узнали о фильме «Майор Гром: Чумной доктор», דיווח בפורטל KinoPoisk
  11. ^ У ФИЛЬМА «МАЙОР ГРОМ: ЧУМНОЙ ДОКТОР» ИЗМЕНИЛАСЬ ДАТА ВЫХОДА
  12. ^ Майор Гром: Чумной Доктор. Расширенная версия.
  13. ^ «Майор Гром: Чумной Доктор» возвращается в трейлере расширенной версии кинокомикса
  14. ^ https://www.vesti.ru/television/article/2644411
  15. ^ Артём Габрелянов, продюсер, основатель издательства Bubble — о «перезапуске», смене тона и политических темах
  16. ^ Презентация фильма «Майор Гром: Чумной Доктор» на Comic Con Russia 2019 // Первые факты о долгожданной картине
  17. ^ Третий день Comic Con Russia 2017: «Черновик», «Майор Гром» и бум российского кино, דיווח THR Russia (ברוסית)
  18. ^ «Майор Гром: Чумной Доктор»: съёмки окончены!
  19. ^ «Это что-то типа Готэм-сити, только красочнее». Продюсер фильма «Майор Гром» рассказал, каким покажут Петербург
  20. ^ На Comic-Con показали тизер первого фильма по российским комиксам
  21. ^ "Комиксы BUBBLE". 2018-04-22.
  22. ^ "Создатели «Майора Грома» воспользовались акцией Telegram, чтобы объявить дату выхода фильма". Афиша Daily. 2018-04-23.
  23. ^ «Майор Гром» приглашает на Comic Con Russia!
  24. ^ הסרט באינסטגרם
  25. ^ 🔥
  26. ^ "«Выжгу дотла». Вышел трейлер фильма «Майор Гром», устроившего массовые беспорядки в Петербурге". Fontanka.ru. 2020-05-27. נבדק ב-2020-05-30.
  27. ^ "Фильм «Майор Гром: Чумной Доктор»: «Таких героев мы ждали»". proficinema.ru. 2020-05-27. נבדק ב-2020-05-30.
  28. ^ קדימון סופי
  29. ^ Рецензии на фильм Майор Гром: Чумной Доктор (2021), отзывы
  30. ^ Отзывы о фильме Майор Гром: Чумной Доктор (2021) — Мегакритик
  31. ^ Майор Гром: Чумной Доктор (2021) — критика — КиноПоиск
  32. ^ Рецензия на фильм «Майор Гром: Чумной Доктор» (2021) с Тихоном Жизневским | Канобу
  33. ^ «Майор Гром: Чумной Доктор»: Петербург как русский Готэм. Мир фантастики и фэнтези
  34. ^ Сусанна Альперина (2021-03-30). "И грянул Гром... Как в одном фильме соединились кепка Жеглова, очки Шурика и призрак Джокера" (ברוסית). רוסיסקאיה גאזטה. נבדק ב-2021-04-07.
  35. ^ «Майор Гром: Чумной Доктор»: каким получился русский супергерой — ТАСС
  36. ^ Из другой России: каким получился «Майор Гром: Чумной доктор» — первый российский кинокомикс — Кино и сериалы на TJ
  37. ^ «Майор Гром: Чумной доктор» — удачный российский блокбастер, сделанный по всем канонам Голливуда — Кино и сериалы на DTF
  38. ^ Обзор фильма «Майор Гром: Чумной Доктор». Бэтмент навсегда — Игромания
  39. ^ Стоит ли смотреть «Майор Гром: Чумной Доктор»: рецензия без спойлеров. ELLEGIRL
  40. ^ Есть ли шанс у российских комиксов и каким получился фильм «Майор Гром» :: Впечатления :: РБК Стиль
  41. ^ Рецензия на фильм Майор Гром: Чумной Доктор от Станислава Зельвенского
  42. ^ Шаверма-патруль: рецензия на фильм «Майор Гром: Чумной доктор»
  43. ^ Рецензия на фильм Майор Гром: Чумной Доктор. Time Out
  44. ^ Майор Гром разоблачает Чумного доктора / Независимая газета
  45. ^ Майор Гром: Чумной Доктор (2021) Рецензия редакции — Кино Mail.ru
  46. ^ Рецензия на фильм «Майор Гром: Чумной Доктор»: Бандитский Петербург
  47. ^ Бэтмент. На экраны выходит «Майор Гром: Чумной Доктор» Олега Трофима — Газета Коммерсантъ № 55 (7017) от 31.03.2021
  48. ^ 1 2 Полицейская академия художеств. Василий Степанов о «Майоре Громе: Чумном докторе», первой — и удачной — экранизации российского комикса — Weekend — Коммерсантъ
  49. ^ «Майор Гром: Чумной Доктор» — российский кинокомикс о хорошем полицейском и преступнике из соцсетей Не стоило ли поменять их местами? — סרט קומיקס על שוטר טוב ופושע מהרשתות החברתיות הם לא היו צריכים לשנות את מקומם? — Meduza‏
  50. ^ Постер фильма«Майор Гром: Чумной Доктор»